Otvorený svet, ktorý dokáže prekvapiť a milovníkov filmových príbehov

sector.sk | 10.3.2019



O vývojároch z Bend Studio sme pravidelne počúvali ešte na prelome milénia, kedy nás naplno zásobovali hrami zo série Syphon Filter. Posledný diel vydali na konzolách ešte v roku 2004 a potom sa pustili na dlhú cestu vývoja handheldových hier. Naposledy tu zabodovali so sériou Uncharted, no krátko po vydaní posledného dielu sa vrhli na vývoj ďalšej veľkej hry, už pre novú generáciu PlayStation. Svoj projekt po prvýkrát predstavili na E3 v roku 2016, a to s pôsobivým trailerom. Days Gone si rýchlo získal dostatočnú pozornosť hráčov, pričom s pribúdajúcim časom sa začal formovať do veľmi zaujímavého titulu. Hra je aktuálne po miernom odklade bezmála mesiac od vydania, a tak nastal ten pravý čas, keď sa môže naplno odhaliť.

Štúdio nám len počas minulého mesiaca prinieslo dvojicu videí, v ktorých je bližšie načrtnutý príbeh hlavnej postavy, no taktiež sa zamerali na súboje a nehostinné prostredie. Ak sledujete náš Instagram, už viete, že sme koncom minulého týždňa mohli s hrou stráviť nejaký čas. Priamo hraním sme strávili približne dve hodiny, no na akcii bol prítomný aj jeden z vývojárov Days Gone, Emmanuel Roth, s ktorým sme spravili krátky rozhovor. Ten vám prinesieme v textovej forme už čoskoro. V tomto článku nám však ide o zážitok z hrania, a tak sa poďme v niekoľkých odstavcoch venovať našim dojmom.

Ešte pred spustením hry nám bolo povedané, že to, čo v niekoľko-hodinovej ukážke uvidíme, nemusí byť priamo začiatok. Do rúk sme tak dostali istú pasáž príbehu, ktorá nám však ukázala ako otvorenú časť, tak aj uzatvorenejší koridor. Aj napriek tomu je však nutné podotknúť, že Days Gone je prezentovaný výhradne ako akcia v otvorenom svete. Nakoľko pri takýchto skorých ukážkach nejde prakticky nikdy o plnohodnotnú verziu hry, nedajú sa robiť závery kvôli prípadným technickým, ale aj iným problémom. Preto radšej hneď začnem mojim jediným, vyslovene negatívnym zážitkom, ktorým som za celý čas hrania Days Gone mal - veľmi dlhé nahrávacie časy. Tie boli naozaj výrazné ako po spustení hry z menu PS4, tak aj následne pri jej spúšťaní z menu hry. Prirovnal by som to k loadingom v sérii Uncharted, keď sa hra na začiatku načítavala neštandardne dlho, no samotný gameplay už bol prerušovaný minimálne. Viac nájdete TU.




login facebok



ISSN 1336-4197 Všetky práva vyhradené. (c) 2019 SECTOR Online Entertainment   /  
contact: sector@sector.sk

Pre vstup na plnú web stránku kinema.sk, kliknite sem www.kinema.sk.