Splinter Cell: Chaos Theory

napísal Hellknight 24.7.2005 pre mobil

7.5

Užívateľská recenzia
Supertajný špión Sam Fischer je tu opäť medzi nami v novšej verzii a to nielen pre next-gen konzoly a PC, ale aj pre Handheldy ako su NDS a Ngage. Dnes budem písať o tej druhej handheldovej verzii a to na Ngage. Rozdiel v týchto verziách(PC a handheldových) je ten, že Splinter cell (SC)na Ngage vyvíjali vývojári z Gameloftu, ktorí toho o SC vedia asi tak ako ja o teórii relativity.

HRATELNOST
O hrateľnosti v tejto hre sa dá hovoriť len v prvých okamihoch, pretože akonáhle príde prvá misia, už budete len nadávať na výrobcov a dožadovať sa návodu. To, čo máte robiť v misii je tu tak krepo vysvetlované, že väčšinu času, za ktorý prejdete misiu, strávite pobehovaním po mape, či náhodou na niečo nenatrafíte. Celá záležitosť okolo splnenia misie vytvára pocit frustrácie a po hodinovom behaní po mape to už začne poriadne liezť na nervy. Obťiaznosť hry sa dá porovnat s Turricanom 2 a v kombinácii s primitívnym ukladaním pozícii sa nedá urcit ci je to hra pre výrobcov alebo pre hrácov. Napr. jedna situácia: V trezore hacknút PC (trvá to aspon 20 sekúnd), a z 25 skriniek nájst 5 správnych a vypácit ich. Aby to nebolo také lahké tak všetko pekne do 2 minút! Plusom však je, že vám hra zaberie okolo tých 8 hodín, čo je na handheld dobrý výsledok.
60 %

GRAFIKA
Grafika tejto hry je to najlepšie 3D, čo Ngage ponúka, ale má svoje chyby. 104 Mhz len velmi ťazko zvláda podaktoré situácie, a preto v nich FPS klesá na okolo tých 15 - 20. Hra bezí na vynovenom engine Ghost Recon, ktorý je na konzolu podla mna az príliš náročný. Je tu mnoho bugov, ale engine je spravený tak, aby väčšinu z nich odstránil. Na jednej strane je to v pohode, na druhej vsak aj tak nezvláda ťazšie situacie. Napr. drzíte osobu a odkráglujete ju pri stene, čize mrtvola spadne do nej. Telo vsak v stene nezostane, ale ju hra automaticky prelozí na "čistú" plochu. Za ťazšie situácie povazujem napr. ste v úzkom priestore, medzi dvomi stenami. Telo v tpmto prípade zostáva aj tak v stene. Celú grafiku môzem však len pochváliť, pretoze niektoré dôlezité textúry sú detailné( napr. notebook). Menším mínusom je night vision, ktoré je podla mna odfláknuté, vidíte len šum, a povedal by som ze ešte menej ako bez night vision.
85 %

OVLÁDANIE
Ovládanie je perfektne navrhnuté. Hoci zamestnáva celú klávesnicu, velmi lahko sa ho naučíte a pri stláčaní nebudete ani hladieť, čo prave váš palec tlačí. Takze D-pad ovládanie postavy, 2 4 6 8 kamera, 1 strelba, 3 okuliare, 5 skok, 7 všetky akcie, 9 skrčenie sa, * inventár, 0 scope a mriezka rýchlost chôdze.
90 %

ZVUK
Zvuk je tiez na velmi dobrej úrovni, vyrovná sa aj konzolovým verziám. Postavy síce nie sú nahovorené, ale vedia vykrikovat napr. "Hey you" pri objavení a "Who is there?", pri zazrení.
Tieto dve frázy sa vám kvalitne zavrtajú do usí, az vám z toho začne preskakovat.
85 %

MULTIPLAYER
Multiplayer síce nie je najrozsiahlejší, ale dostačujúci. Osobne som ho neskúsal, ale výrobcovia ponúkajú Koop-modus pre dvoch ludí a Deathmatch pre 4 ludí, kde medzi sebou bojujú špióni a vojaci. špióni majú za úlohu hacknút PC, vojaci ho naopak chránia.
70 %

ZÁVER
Celkom vydarená hra, nebyť toho, ze to robil Gameloft, ktorému predal Ubisoft len licenciu. Celkovo hru hodnotím ako priemernú, a s PC, alebo konzolovými verziami sa nedá porovnávat, pretoze majú svoje SC čaro, ktoré vie vytvoriť len Ubisoft.

PLUSY: + Grafika
+ Pekné prostredie
+ Ovládanie

MÍNUSY: - Robil to Gameloft
- Predaná licencia, škoda mena
- Hratelnost, obtiaznost





Diskusia

      Prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.




ISSN 1336-4197 Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment   /  
contact: sector@sector.sk

Pre vstup na plnú web stránku kinema.sk, kliknite sem www.kinema.sk.