Dungeon Siege II

napísal MaK 15.8.2005 pre PC

Užívateľské dojmy
Diablo bola HRA s veľkým H. Potom prišlo Diablo 2 - legenda, ktorá chytila za srdcia mnohých hrácov. V ére 2. Diabla sa objavila ďalšia HRA. Volala sa Dungeon Siege, ale legendu neprekonala. Teraz sa do útoku chystá 2. diel. Podarí sa mu prekonať Diablo 2 a stane sa legendou? Alebo ostane len HROU?

Ako už bolo naznačené v úvode, Dungeon Siege 2 (DS2) bude klikacie akčné RPG. Oproti 1. dielu, ktorý neprekonal Diablo 2 hlavne kvôli stereotypu a slabšiemu vývoju postáv, sľubuje 2. diel novinky, ktoré by mu mali zaistiť trvalé miestov sieni slávy. Poďme sa teda pozrieť, čo autori sľubujú.

Predovšetkým sa mierne zmení systém hry. Už nepôjde o lineárnu hru typu "dojdi na koniec tejto oblasti, cestou zabi všetko čo sa pohne a nakoniec zabi bossa, potom znova v inej oblasti," ale v hre sa objavia mestá, v ktorých nájdete obchodníkov, zadávateľov nepovinných úloh (ďalšia novinka - hra bude mať povinné a nepovinné úlohy, ktoré môžete plniť v akomkoľvek poradí) a medzi ktorými sa môžete voľne presúvať prostredníctvom teleportov. Samotná hra bude rozdelená na akty, podobne ako v D2.

Teraz poďme k tomu najpodstatnejšiemu - k boju a vývoju postavy. Systém boja ostal rovnaký od minulého dielu. Ovládate skupinku max. 6 postáv, pravým myšítkom kliknete na nepriateľa a zaútočíte naňho. Aby ale autori uľahčili ovládanie viacerých postáv, pridali do hry možnosť jednoduchých pokynov - zaútoč na všetko a zaútoč na môj cieľ. Zdá sa to ako drobnosť, ale je to ohromné zlepšenie, netreba každej postave zadávať útok, ich inteligencia je na úrovni a dodržiavajú vaše príkazy. A čo sa týka vývoja postáv, opäť posun k lepšiemu. Konečne bude možnosť ovplyvniť vývoj nielen tým, akú zbraň budete používať, ale si budete môcť aj vybrať "skilly", podobne ako v D2.

Graficky hra podľa obrázkov vyzerá obstojne, aj keď si viem predstaviť aj niečo krajšie.

Hra má ambície prekonať D2 (neexistuje snáď už nič, čo by od neho neskopírovala) - skvelý vývoj postáv, hlavné a vedľajšie úlohy, ovládanie skupinky postáv, prísľub dobrej hrateľnosti - to všetko by mohlo pomôcť tejto hre prekonať králi "klikfestu". Či sa jej to podarí, uvidíme čo nevidieť.





Diskusia

      Prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.




ISSN 1336-4197 Všetky práva vyhradené. (c) 2025 SECTOR Online Entertainment   /  
contact: sector@sector.sk

Pre vstup na plnú web stránku kinema.sk, kliknite sem www.kinema.sk.